به دین اسلام خوش آمدی آقای مورایس کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد احتمال حضور گل محمدی مقابل استقلال ویدیو ضربات پنالتی بازی پرسپولیس و آلومینیوم در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی+ ویدیو گل‌ها| جذاب ترین بازی فصل! سپاهان منتظر اوکی نویدکیا ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و ازبکستان| فینالیست شدیم! اعلام ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر آلومینیوم سقوط اعتبار فوتبال ایران در آسیا با کاهش سهمیه لیگ نخبگان| فقدان زیر ساخت و مشکلات عدیده بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان؟ برنامه ریزی عجیب سازمان لیگ برای هفته آخر | استقلال خارج از تهران مهمان پیکان می‌شود؟ محرومیت حسینی بخشیده نشد! تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا رسانه پتروشیمی جدایی خطیر را تایید کرد استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا
سرخط خبرها

روایتی از تماشای سقوط ششم

  • کد خبر: ۱۴۷۹۹۶
  • ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۸
روایتی از تماشای سقوط ششم
تراژدی از پی تراژدی می‌آید و سقوط از پی سقوط. این ششمین بار بود که چشم هایم تماشاگر نمایش «سقوط» بود.

درست شبیه همیشه! پیراهن‌های رنگی در تن زار گلادیاتورها، چه مشکی و سبز، چه سفید و قرمز بیداد می‌کند. رنگ‌ها یکی پس از دیگری در زوال پرتگاه سقوط رنگ می‌بازند و پیراهن‌ها ثبت قاب‌های ابدی می‌شوند. تراژدی از پی تراژدی می‌آید و سقوط از پی سقوط. این ششمین بار بود که چشم هایم تماشاگر نمایش «سقوط» بود. نه «سقوط» پُرحاشیه فیلیمو...، بلکه سقوط بی سر و صدایی که چندی بعد دیگر نه کسی به یاد آن می‌افتد و نه کسی دلش برایش می‌سوزد.

اولین بار پیراهن‌های سبز بودند که در کشاکش خنکای نسیم بهاری همراه با فوتبالیست هایشان طعم تلخ سقوط را چشیدند و از لیگ برتر فوتبال به لیگ دسته اول که سرآغاز مسیر نابودی بود، افتادند. ناکامی‌ای که آن موقع تصور می‌شد بزرگ‌ترین ناکامی تاریخ فوتبال خراسان است، اما یک سال بعد دومین سناریوی سقوط به روی صحنه پرالتهاب فوتبال این شهر رفت و «ابومسلم» با پیراهن مشکی و قرمز دوست داشتنی عطای حضور را به لقایش بخشید و چمدانش را به مقصد لیگ یک فوتبال بست. ابومسلمی با صد چمدان خاطره و غرور برای فوتبال ‍دوستان دیار خراسان.

سومین نمایش به سقوط سالنی‌ها برمی گشت. جایی که هنوز دلمان چندان خوش از حضور دو تیم در لیگ برتر فوتسال نبود که یکی شان، «فردوسی مشهد» سرنوشتش سقوط و نابودی شد. چهارمین سناریو باز به پیراهن‌های مشکی برمی گشت. مرثیه سقوط «سیاه جامگان» که قرار بود در لیگ برتر فوتبال و در تقابل غول‌های متمول، دل خوشی جوانان یک شهر باشد، اما خیلی زود خورشید اقبالش غروب کرد و به مسیر نابودی کشیده شد. پنجمین نمایش هم برای «پدیده»‌ای بود که «شهرخودرو» شد و بعدتر امید وحدت، اما با وجود آسیایی بودن هم نتوانست از چنگال بی تدبیری‌ها جان سالم به در ببرد و دست آخر نابود شد. آخرین سناریوی سقوط همین چند روز پیش نوشته شد.

سناریویی که البته از ابتدای فصل برای تیم دوم فوتسال مشهد در لیگ برتر نوشته شده بود و در هفته بیست و سوم این رقابت‌ها به نمایش در آمد. تیم فوتسال «رکن آذین خاورمیانه» مشهد بود که لیگ برتر فوتسال را با نام «چیپس کامل» شروع کرد و دست آخر دست روزگار خوشبختی اش را کامل رقم نزد و این تیم هم به لیگ دسته یک سقوط کرد تا تصویر غالب سناریو‌هایی این چنینی در قاب دوربین عکاسان ثبت شود. تصویر بازیکنانی که در پیراهن‌های رنگی تیمشان روی زمین نشسته اند، چشم هایشان گریان است و نگاه حسرت بارشان داغ عالم را به دوش می‌کشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->